Monday, May 18, 2009

家·常·便·饭

最近好忙, 有好多东西想blog但都没有时间.
昨天玩了一整天, 好开心却好累,
结果今早竟然睡过头, 错过了一堂课 argh! =.="
趁现在有点闷闷的就update一下我的blog吧!
这些都是好一阵子前的东西了.

虽然我不会烹饪, 但没想到原来煮出来的食物并没有想象中那么差!=p
不管煮什么, 我只放大葱, 蒜头, 酱油 =.="
我想应该只有我自己敢吃吧~
爸妈, 这些都是我开始学做的菜, 厉害吧? =p
民耀, 我可以跟你比较了吧? (不要脸! =p)

第一次煎的大葱蛋.
还可以吧?第一次而已嘛! lolx!
第二次...
好多大葱 =)
我的"杰作" =p
只能怪我井底之蛙, 不懂什么是什么菜, 就任买一种青菜, 煮了这完面线汤.
Spaghetti Carbonara.
随便买的饼干.
韩国朋友给的! 想起之前在新加坡吃的, 好怀念!朋友在鎌倉买的半月形绿茶夹心饼干, 好好吃!香脆的面包, 口感有点像mexico bun! =)面包! 我的最爱! 能想象这面包有多大吗?看到我的手吗? 那面包就是这么大! 我一天的早餐 =) 给家人的信, 只可惜来不及趁母亲节之前寄回去.
给民耀的信! 我好喜欢这个信封!
[Girls Happiness]
[The girl is happy if there is a sweets.]
只买了这些寄回家, 因为越重就越贵 =.="

p/s: Blog to be updated again soon (Welcome party & Kichijoji outing)!

2 comments:

jackson yang said...

haha.. i just cooked 3 times of onion fry egg this week... I also miss this onion fry egg, bcoz i havent see this dish in singapore..

btw, the vege in ur 面线 is 菜心

jackson yang said...

and also, onion fry egg no need to put garlic one.. u put oil in, then let the oil hot, then throw all the onion in, and kacau kacau until u smell the onion smell. then only u pour ur egg in... and regarding the egg, u can add in 酱油, pepper as u like.

if got time, let us discuss on how to cook simple dishes lah.. Now i'm also learning on it.. hehe...