Sunday, October 25, 2009

一件重要的东西

我的水晶脚链不见了...

昨天又去shopping了,
心痒痒就是迫不及待要买boots,
一向很挑剔的我, 这里试试那里试试,
好不容易才决心买下一双最合心意的,
天不作美竟然下起雨来,
惟有冒着雨骑了一个小时的脚车回家...
(这是爱美和hiao的代价吧 =.=")
今天从早到现在一直吃吃睡睡的,
出去买苹果时才发现到脚链不见了...

我慌了, 我呆了, 什么时候不见的? 怎么现在才发现...
是昨天试鞋时不见的吗?
还是骑脚车回来的路途差点跌到时, 鞋子掉了的时候不见的...
打给妈妈告诉她时, 我哭了...
我竟然哭了...

那是爸妈送我的脚链, 对我而言有着深厚的意义.
还记得那时的我不怎么好运,
做什么事都碰钉子,
刚好爸爸的朋友卖水晶的, 到店里看看时,
妈妈就买了给我们三姐妹.
不懂是我迷信还是什么, 总觉得之后的我做事比较顺利.
之前在新加坡时, 有一次脱了线, 过后还好绑回了.
一穿就穿了那么久, 现在竟然不见了,
就好像身上少了一块肉那样...

或许人家会认为不见了有什么大不了,
最多不是再买过新的一个就好了吧.
但我却觉得, 不见的东西再怎么买也买不回跟之前一样的了.
从小到大, 就很不喜欢不见东西的感觉,
所以什么都顾得好好的, 收得美美的.
但最近的我好像越来越粗心了... 我怎么变得那么大意了...
emo了, 又暴饮暴食了...
算了, 已经是改变不了的事实, 惟有试着去接受吧...

4 comments:

YingChoon said...

ya,kheshin. totally can understand ur feeling now. i cried when i lost my crystal last time. really heart broken. T.T

wish u be fine soon. =)

miss clumsy said...

oops..how did my clumsy genes spread fr msia to u huh?=p
it's ok 2 b sad 4 something u treasure..
rmb wat u hv 2day not just depend purely on luck...
u stil hv ur ability wf u mah(esp ability to b happy =)

miss clumsy said...

p/s:i saw someone started wearing high heels liao finally~~~*phewit!*nice shoes!

Cory said...

ying choon:
yaya i know u will surely understand how i felt, coz i remember u like n care ur crystal very much also de! awwwww! yaya i'm fine now thanks ya =D

fiona:
omg! ur fault for spreading the gene to me lolx=p jk jk!
erm, thanks for ur words, i should hv more faith in myself right. ermm..
lolx dun phewit me i paise =p
still a bit bu xi guan lolx!
thanks thanks~ =D